Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом керівника апарату
Іллінецького районного суду Вінницької області
№ 30-ОД від 27 грудня 2023 року
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації
в Іллінецькому районному суді Вінницької області
1.Загальні положення
1.1. Положення про забезпечення доступу до публічної інформації в Іллінецькому районному суді Вінницької області (далі – Положення) визначає порядок доступу до публічної інформації, яка перебуває у володінні Іллінецького районного суду Вінницької області.
1.2. У Положенні терміни вживаються в значеннях, наведених у Законі України «Про доступ до публічної інформації».
1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до законів України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон), «Про судоустрій і статус суддів», «Про інформацію», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», «Про державну таємницю», «Про доступ до судових рішень», «Про запобігання корупції» та інших нормативно-правових актів, що регулюють дане питання.
1.4. Дія Положення не поширюється на відносини щодо надання інформації при здійсненні правосуддя, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальними законами.
1.5. Відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації, розпорядником якої є Іллінецький районний суд Вінницької області (далі – Суд), визначається організаційно-розпорядчим документом керівника апарату Суду.
1.6. Доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Суд, організовують: керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, консультант суду або інші працівники, визначені керівництвом Суду у встановленому порядку.
2. Забезпечення доступу до публічної інформації про діяльність Суду
2.1. Доступ до публічної інформації у Суді забезпечується відповідно до статті 5 Закону.
2.2. Інформація про діяльність Суду надається запитувачам у формі, визначеній в запиті на інформацію (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою).
2.3 Запитувач має право звернутись до Суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом.
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подати запит шляхом заповнення відповідної форми запиту на інформацію (Додаток 1 до Положення).
Запитувач може заповнити запит на інформацію безпосередньо на веб-сайті Суду шляхом вибору відповідної електронної форми запиту на інформацію (для фізичних осіб, юридичних осіб, об`єднань громадян без статусу юридичної особи) та автоматизовано направити його до Суду в електронному вигляді
У разі, якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації, обов’язково зазначивши в запиті своє ім’я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду обмежується, якщо вказана інформація віднесена до інформації з обмеженим доступом.
Обмеження доступу до інформації про діяльність Суду здійснюється відповідно до Закону при дотриманні сукупності вимог, визначених у частині другій статті 6 Закону.
Перелік відомостей, що становлять службову інформацію в Іллінецькому районному суді, визначається відповідним наказом голови Суду.
2.5. Доступ до публічної інформації забезпечують відповідальні особи апарату суду за такими напрямами діяльності:
– про рішення зборів суддів – голова Суду;
– інформацію довідкового характеру з Автоматизованої системи документообігу суду (далі – АСДС), інформація про рух судових справ, день, час і місце їх розгляду – помічники суддів, старший секретар суду, секретар суду;
– інформація про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державної служби, результати конкурсу, проходження державної служби, інші питання, пов’язані з кадровим забезпеченням –консультант по роботі з персоналом суду;
– інформація про нормативно-правові засади діяльності Суду, положення, інструкції, які стосуються діяльності Суду, інформація про режим роботи Суду, правила та графік прийому громадян у Суді – керівник апарату суду;
– інформація про статистичні дані щодо здійснення судочинства, відображені у звітах, матеріалах аналізів та узагальнень судової практики суду-консультант Суду;
– інформація, яка міститься в справах та інших носіях інформації, що зберігаються в архіві Суду – заступник керівника апарату Суду;
– інформація про функціонування Автоматизованої системи електронного документообігу Суду – головний спеціаліст з інформаційних технологій;
– інформація про порядок взаємодії із засобами масової інформації, про участь у міжнародних проектах та співпрацю з іноземними правовими установами та організаціями, наповнення інформацією веб-сайту Суду – заступник керівника апарату Суду.
За рішенням керівництва Суду можуть бути визначені інші працівники, відповідальні за опрацювання, систематизацію, аналіз та контроль щодо задоволення запиту на інформацію, надання консультацій під час оформлення запиту, а також за оприлюднення інформації на інформаційному стенді в приміщенні Суду.
3.Надання публічної інформації про діяльність Суду
3.1. Оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації, веб-сайті Суду та на сторінці Суду веб-порталу «Судова влада України» забезпечується відповідно до законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні у засобах масової інформації», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про телебачення і радіомовлення», «Про інформаційні агентства» та інших нормативно-правових актів.
3.2. Розміщенню на офіційному веб-сайті Суду підлягають:
1) інформація про діяльність Суду:
– місцезнаходження, поштова адреса, номери засобів зв’язку, адреса офіційного веб-сайту, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;
– прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти голови Суду, керівника апарату Суду та його заступника, суддів а також структурних підрозділів апарату Суду;
– розклад роботи Суду та графік прийому громадян, у тому числі порядок і графік особистого прийому громадян керівництвом Суду;
– вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби;
2) інформація про нормативно-правові засади діяльності Суду;
3) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;
4) реквізити для сплати судового збору та реквізити депозитного рахунку Суду;
5) базові показники ефективності діяльності Суду;
6) інші відомості про діяльність Суду, які належать до публічної інформації.
3.3. У приміщенні Суду, де забезпечено вільний доступ громадян, на інформаційних стендах розміщується інформація про:
– розклад роботи Суду та графік прийому громадян, у тому числі порядок і графік особистого прийому громадян керівництвом Суду;
– умови і порядок отримання інформації про діяльність Суду;
– відомості про дату, час, місце проведення судового засідання у справах;
– інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність Суду.
4. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію
4.1. Запити на інформацію, що надходять до Суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються у канцелярії Суду, відповідно до інструкції з діловодства у суді з урахуванням вимог цього Положення.
4.2. Запити про отримання доступу до публічної інформації обліковуються у журналі відповідної форми (Додаток 1).
4.3. Після отримання та реєстрації запитів на інформацію канцелярія Суду невідкладно передає їх залежно від запитуваної інформації керівництву Суду для визначення виконавця.
4.4. Запит на інформацію з відповідною резолюцією керівництва Суду опрацьовується у канцелярії в АСДС, після чого невідкладно передається виконавцям.
4.5. У разі визначення керівництвом Суду кількох виконавців – відповідальним за надання відповіді на запит вважається виконавець, зазначений першим у резолюції керівництва Суду.
У такому випадку співвиконавці зобов’язані не пізніше трьох робочих днів з дня отримання Судом запиту надати відповідальному виконавцю необхідні документи.
4.6. Відповідь на інформаційний запит надається запитувачу у спосіб, форма (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) якого вказана у запиті.
Оригінали запитів на отримання публічної інформації та паперові копії відповідей на них зберігаються у номенклатурній справі.
4.7. Відповідь на інформаційний запит надається не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту Судом.
4.8. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтоване запитувачем.
4.9. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, Суд може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку Суд повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
4.10. У разі якщо запит на інформацію разом з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на питання, які не відносяться до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит в частині, що стосується публічної інформації.
5. Порядок надання інформації про діяльність Суду
5.1. Особи, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Суд, розглядають запит та готують на них відповіді.
5.2. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації в автоматизованій системі електронного документообігу суду.
5.3. Суд має право відмовити в задоволенні запиту, якщо:
1) суд не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 Закону.
3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 Закону фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком;
4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону, відповідно до якої запит на інформацію має містити:
– ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
– загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого подається запит, якщо запитувачу це відомо;
– підпис і дату подання запиту за умови його подачі в письмовій формі.
Відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі.
5.4. Інформація на запит надається безкоштовно.
У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.
Особа, відповідальна за надання відповіді на запит, не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання Судом запиту повідомляє про це запитувача із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
6. Відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації
Відповідальність за порушення законодавства у сфері доступу до публічної інформації визначається відповідно до чинного законодавства України.
Додаток 1
До положення про забезпечення
доступу до публічної інформації
Журнал реєстрації запитів на публічну інформацію
№п/п |
Дата отримання вхідний № |
Короткий зміст документа |
Особа,від якої надійшов запит |
Строк виконання |
Виконавець |
Відмітка про виконання та вихідний № |
|
|
|
|
|
|
|
Форма електронного запиту на інформацію
Прізвище/Найменування юридичної особи, об’єднання громадян |
|
|
|
|
|
Ім’я |
|
|
|
|
|
По батькові |
|
|
|
|
|
Номер телефону |
|
|
|
|
|
Електронна адреса |
|
|
|
|
|
Поштова адреса |
вулиця, проспект |
|
|
будинок, корпус |
|
|
квартира |
|
|
населений пункт |
|
|
область |
|
|
район |
|
|
індекс |
|
|
|
|
Зміст запиту |
|
|
Форма письмового запиту на інформацію (для фізичних осіб)
Іллінецький районний суд
Вінницької області
вул.Європейська, 28, 22700
____________________________,
(прізвище, ім’я, по батькові запитувача інформації)
який(яка) мешкає за адресою:
___________________________
___________________________
тел. _________;
е-mail:___________
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ
Відповідно до статті 34 Конституції України, статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію» прошу надати мені наступну інформацію:
__________________________________________________________
__________________________________________________________
Відповідь на інформаційний запит прошу направити за адресою:
_______________________________________________________
Ознайомлений(а) з вимогами Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більше 10 сторінок. ______________________________________
(підпис)
______________ 20__року _________ ________________
(дата) (підпис) ( ініціали, прізвище)
Форма письмового запиту на інформацію (для юридичних осіб)
Іллінецький районний суд
Вінницької області
вул. Європейська 28, 22700
____________________________,
(прізвище, ім’я, по батькові запитувача інформації)
який(яка) мешкає за адресою:
___________________________
___________________________
тел. _________;
е-mail:___________
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ
Відповідно до статті 34 Конституції України, статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію» прошу надати таку інформацію:
___________________________________________________________
Відповідь на iнформацiйний запит прошу направити за адресою:
_______________________________________________________
Ознайомлений(а) з вимогами Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більше 10 сторінок.
________________________________________________
(підпис представника юридичної особи)
______________ 20__ року _________ ________________
(дата) (підпис) (ініціали, прізвище)
ІНСТРУКЦІЯ
щодо заповнення форми електронного запиту на інформацію
Текст електронного запиту має містити одне питання та не перевищувати 1000 знаків. Запит не повинен вміщувати вкладених файлів.
Усі поля в електронній формі запиту підлягають обов’язковому заповненню. Електронний запит із неналежно заповненими або незаповненими полями у Іллінецькому районному суді не розглядатиметься.
Скарги, порядок розгляду яких регламентується чинним процесуальним законодавством України, а також запити на інформацію, тексти яких містять більше 1000 знаків, копії документів, фотографії та інші вкладення, можуть бути направлені до Іллінецького районного суду засобами поштового зв’язку або вручені уповноваженій особі канцелярії суду у встановленому порядку.
Відповідь на електронний запит направляється на адресу електронної пошти або поштову адресу, вказану запитувачем, у терміни, встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації».