flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення судової практики розгляду справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 195-6 КпАП України в Іллінецькому районному суді.

28 листопада 2014, 09:08

     Згідно статистичних даних за I півріччя 2013 року в провадженні Іллінецького районного суду Вінницької області перебувала одна справа про вчинення адміністративного правопорушення за ст. 195-6 КпАП України, що передбачає відповідальність за порушення порядку виробництва, зберігання, перевезення, торгівлі та використання піротехнічних засобів.

    Так, 02 січня 2013 року до суду надійшов адміністративний матеріал відносно Особа_1, про те, що вона 19 грудня  2012 року в с. Жорнище Іллінецького району Вінницької області здійснювала незаконну торгівлю піротехнічними засобами, без відповідної ліцензії.

    Оскільки в  діях Особа_1 був  наявний  склад адміністративного правопорушення передбаченого ст. 195-6 КУпАП, її вина у вчиненні правопорушення доведена повністю, постановою судді Іллінецького районного суду 25 січня 2013 року її було визнано винною винною у вчиненні адміністративного правопорушення, яке передбачене ч. 1 ст. 195-6 КпАП України, та накладено на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 600 гривень, з конфіскацією піротехнічних засобів.

 

Порівнюючи склад адміністративних правопорушень передбачених ст. ст. 173 та 195-6 КпАП України слід зазначити наступне:

1.    Адміністративне правопорушення за ст. 173 КУпАП передбачає дрібне хуліганство, тобто нецензурну лайку в громадських місцях, образливе чіпляння до громадян та інші подібні дії, що порушують громадський порядок та спокій громадян.                                        

2.    Обєктом даного адміністративного проступку є суспільні відносини у сфері охорони громадського порядку.

3.    Об'єктивна сторона правопорушення виражається у нецензурній лайці в громадських місцях, образливому чіплянні до громадян та інших подібних діях, що порушують громадський порядок та спокій громадян( формальний склад).

4.   Субєкт адміністративного проступку – загальний ( фізична осудна особа, яка досягла 16 – річного віку).

5.  Субєктивна сторона правопорушення визначається ставленням до наслідків і характеризується навністю вини у формі прямого чи непрямого умислу.

 Правопорушення за ст. 195-6 КУпАП виражається у зберіганні, перевезенні, торгівлі та використанні піротехнічних засобів, та об’єктом даного проступку є суспільні відносини у сфері пожежної безпеки.

1.              Безпосередній об’єкт є встановлений порядок виробництва, зберігання, перевезення, торгівлі та використання піротехнічних засобів.

2.              Об’єктивна сторона даного правопорушення виражається у порушені порядку виробництва, зберігання, перевезення, торгівлі та використання піротехнічних засобів ( формальний склад).

3.              Субєкт адміністративного проступку – як громадяни, так і посадові особи.

4.              Субєктивна сторона правопорушення визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини, як у формі умислу, так й у формі необережності.

        Як підсумок, слід зазначити, що вказані правопорушення містять ряд відмінностей зокрема: суб’єктивна сторона правопорушення передбаченого ст. 173 КУпАП передбачає прямий або не прямий умисел, а правопорушення передбачене ст. 195-6 КУпАП може бути вчинене з необережності. Також різниться і об’єкт даних правопорушень, яким в ст. 173 виступають відносини у сфері охорони громадського порядку, а у ст. 195-6 у сфері пожежної безпеки, зокрема порядок виробництва, зберігання, перевезення, торгівлі та використання піротехнічних засобів.

       Також на нашу думку, слід зауважити, що самі по собі піротехнічні засоби можуть бути засобом вчинення дрібного хуліганства.

       При проведенні узагальнення судової практики у зв’язку з відсутністю достатньої кількості справ проаналізувати правильність та однаковість застосування законодавства та висвітлити проблемні питання не можливо.